Про нас
Незвичайне для слуху споживача англомовне слово "сток" буквально означає "запаси, залишки". На професійному сленгу продавців одягу "сток-магазин" - це магазин, який торгує товарними залишками. Всі речі тут продаються з великою знижкою. Розмір знижки від роздрібної ціни може досягати 70%.
"Скидати" речі в сток можуть великі торгівельні мережі відомих фірм-виробників, а також самі фабрики. Магазини роблять це з кількох причин. Справа в тому, що нереалізована до кінця сезону продукція (товарні залишки) починає приносити масу проблем. По-перше, вона займає торгівельні площі, які необхідно звільняти для нових колекцій. Через сильну конкуренцію фірми часто змінюють колекції і асортимент товарів, тому виробники намагаються позбутися цих надлишків товару навіть за дуже низькими цінами, адже для них це вигідніше, ніж якщо цей товар буде займати місце на складі. Саме такий товар ми і поставляємо. По-друге, в непроданому товар виявляються "замороженими" гроші, які можна було б вкласти в справу. Крім цього, в деяких державах обсяги продажів одягу певної марки всередині країни квотовані. Тому, виконавши певну норму, магазини фірм-виробників збувають "марочні" речі в якості стоку оптом чи імпортують їх за кордон. Іноді так брендовий одяг продається в цій же країні, але бірки при цьому спеціально зрізаються. Фірмові бутіки з допомогою стоку будуть позбавлятися від неповного розмірного ряду (навіть якщо це одяг з нової колекції та її наступної поставки вже не передбачається) і від неявного браку, наприклад, виробів з відірваною етикеткою.
Через перевиробництво у фабрик з'являється так званий передсезонний сток. Наприклад, після пошиття партії виробів залишається тканина. Щоб вона не пропадала, підприємство шиє з неї ті ж речі і реалізує через сток. Фабричний сток також може утворитися, якщо на підприємстві зірветься велика поставка товару. Щоб не займати величезних складських приміщень і не шукати нових замовників, фабрика намагається швидше позбутися від виробів також за допомогою стокових компаній. Cток упаковують чималими партіями і продають на вагу.
Наша компанія «Антикриза-сток» шукає тільки кращі види стоку і завдяки максимально великим закупівельним можливостям, ми можемо запропонувати своїм клієнтам кращі ціни. «Антикриза-сток» поставляє стоковий одяг та взуття безпосередньо з фабрик і складів Європи, завдяки чому у нас Ви знайдете краще співвідношення ціни, якості та асортименту, який ми пропонуємо оптом для роздрібних магазинів в Україні.
Насправді сток - це новий одяг. Це товарні запаси фірм виробників, залишки колекцій або товари з розпродажів магазинів. Хоча зустрічаються у стоку і речі, які були використані для показу моделей, на презентаціях і всіляких демонстраціях нових колекцій. Сток одягу та взуття у всьому світі дуже популярний завдяки високій якості та доступним цінам.
Що і чому більш вигідно купувати в стокових магазинах?
Стоковий магазин - це своєрідний "фільтраційний табір" фешн-індустрії. У його комори "стікають" всі надлишки і залишки з магазинів вищого гатунку, які, незважаючи на відому фірму, так і не знайшли собі господаря. Насправді, нічого ні поганого, ні принизливого в стоках немає. Навпаки, бо нові і якісні речі можна придбати задешево.
Сезонними розпродажами у фірмових магазинах сьогодні мало кого здивуєш. Для більшості це взагалі найкращий і довгоочікуваний час для оновлення свого гардеробу. А от якщо розпродаж не сезонний, а постійнодіючий і більш дешево брендову річ можна придбати в будь-який час? Це - вже інша справа. В Україні все більшої популярності набувають магазини так званого стокового одягу. Товар в стокових магазинах відрізняється перш за все високою якістю і тим, що кожна річ має власне ім'я - світовий бренд. Це не той одяг, яким наповнені наші базари, він виготовлений для вибагливого споживача на підприємствах, що працюють для відповідних серйозних замовників. У нас одягається багато людей. Одні шукають доступний якісний одяг, інші - щось особливе.
Асортимент вибирають під покупця. Постачальники одягу для стокових магазинів пропонують різні чоловічі, жіночі, дитячі речі поточного або минулого сезонів. Тут збираються яскраві колекції ексклюзивних фасонів, які підприємці вибирають залежно від специфіки своєї роботи. Деякі продають одяг у дорогих бутіках в центрі міста, не вказуючи, що це сток, решта чесніше - в недорогих магазинах. Ціни встановлюються залежно від закупівлі.
Ми не «second hand»
Яких тільки понять помилково не вкладає сучасна людина в слово «сток» (від англ. Stock - «запас», «той, який зберігається на складі»). Нерідко люди думають, що це і секонд-хенд (речі, які були у вжитку), і митний конфіскат дешевого непотребу з Туреччини чи Китаю, який потрапляє на територію нашої держави незаконно. Головна ж відмінність стокового одягу від секонд-хенду - те, що це абсолютно нові, якісні, брендові речі.
У всьому світі одяг та взуття stock популярні вже кілька десятків років. Здебільшого завдяки хорошій якості та доступним цінам. У Європі, наприклад, купувати речі в «стоках» навіть модно. Секонд-хенд давно і надійно увійшов у життя українців і далеко не всі з нас мають чітке уявлення про те, звідки беруться стокові речі і що вони собою являють. Багато хто вважає, що одяг, який продається на ринках і в магазинах стоку, це так звана "гуманітарка" - гуманітарна допомога, яку ділки нібито безкоштовно отримують з-за кордону і незаконно розпродають. Насправді це не так, а якщо так і буває, то дуже рідко. Переважна більшість стоку - це офіційний товар, отриманий величезними партіями зі спеціальних фабрик, розташованих у західних країнах. Ці фабрики займаються збором та сортуванням речей і товар звідти вирушає не тільки в бідні країни, а всюди, де є комерційний інтерес до нього. Магазини стоку функціонують майже у всьому світі, їх відвідують і досить заможні люди для того, щоб знайти собі щось ексклюзивне. У магазинах-«стоках» речі продаються значно дешевше, і максимальний розмір знижки від попередньої вартості іноді сягає навіть 70% (в основному ж уцінка дорівнює 40-60%).
Логічним буде запитання: «Якщо це дійсно нові якісні речі, то чому вони коштують значно дешевше?». Як пояснюють працівники «стоків», в першу чергу такий одяг - це залишки колекцій або товари з розпродажу магазинів при зміні асортименту. Іншими словами, це речі тої ж якості, ціни на які значно нижче на відміну від тих, що у фірмових магазинах. «Оскільки заміна колекцій відбувається досить часто, частина товару минулих сезонів залишається без запиту, - пояснюють працівники« стоків». - Фірми-виробники намагаються позбавлятися від такого одягу ще до приходу нової колекції, знижуючи його початкову вартість. Тому він потрапляє в сток.
Іншою причиною суттєвої цінової різниці є невідповідність розмірів і кольорів одягу регіону, в який вона потрапляє. Наприклад, консервативний англієць ніколи не вдягне річ яскраво-рожевого кольору, а італієць чи українець - залюбки. Схожа ситуація і з розмірами. Стоковий одяг, який надходить у магазини нашої держави, скажімо зі Сполучених Штатів Америки, в переважній своїй більшості невеликих розмірів. Це тому, що в Америці, як відомо, попит мають речі саме після XL чи XXL.
Приємні залишки
Торгівля стоковим одягом в Україні стала розвиватися відразу після фінансової кризи 1998 року, коли більшість покупців, які звикли одягатися дорого і зі смаком, вже не могли собі дозволити скуповуватися у фірмових магазинах. Таким чином з'явився шалений попит на недорогий, але якісний товар відомих марок. Спритні підприємці відразу ж стали скуповувати сток одягу за кордоном. Для того, щоб більше заробити на стоковому бізнесі, рітейлери знімали напівпідвальні приміщення, запускали в обіг дешеве обладнання і зацікавлювали клієнтів гучними акціями, на кшталт: «Грандіозний розпродаж! Знижка на фірмовий одяг 90%». Однак неправильне поводження з уціненим товаром (його зазвичай звалювали в одну купу) призвело до того, що за стоковими магазинами закріпилося клеймо «модного секонд-хенду» або ж альтернативи радянським «комісіонкам». Потім сервіс значно покращився. Тепер вигляд стоку, як ззовні, так і зсередини, нагадує звичайний фірмовий магазин. В асортименті більшості стоків є речі не одного, а багатьох світових виробників. «Хоча часи дещо змінилися, уявлення людей про стокові магазини фактично залишилося тим самим, - розповідають працівники київського стокового торгівельного центру - Люди, як і раніше, думають, якщо товар знижений у ціні, то він повинен коштувати від 5 до 100 грн. максимум. Але це брендові речі, які ніхто ще не носив». Хоча, слід зауважити, що в асортименті стоків можуть бути не тільки нові речі. Зрідка тут з'являється одяг одразу ж після показів модних колекцій (з подіуму) або ж речі з невеликими дефектами (відірваний гудзик або нерівний шов).
У той же час із створенням невеликих магазинів залишкового товару відкриваються мультибрендові стокові торговельні центри (правда, поки вони є тільки в Києві, Харкові та деяких інших великих містах) і універмаги залишкового одягу. Якщо в столиці ще донедавна нараховувалися півтора десятка стокових магазинів, то тепер їх чимало і в інших містах, і в невеликих провінційних містечках.